Regler & Vilkor

Vårt mål är att hålla alla våra kunder nöjda och glada med oss och våra produkter.
Vi gör alltid vårt yttersta för att våra produkter och vår kommunikation med dig ska vara korrekt.
Om det finns något som inte fungerar, gör vi vårt yttersta för att rätta till det.
Nedan hittar du våra användarvillkor.
När du beställer får du ett bekräftelsemail som bekräftar mottagandet av din beställning. Detta e-postmeddelande kommer endast att vara ett bekräftelse och kommer inte att utgöra acceptans av din order. Ett avtal mellan oss för inköp av varorna kommer inte att skapas förrän din betalning har godkänts av oss och vi har debiterat ditt kredit- eller betalkort.


Försäljning

Även om vi gör allt för att alla detaljer, beskrivningar och priser som visas på denna webbplats är korrekta, kan fel uppstå. Om vi upptäcker ett fel i priset på varor som du beställt informerar vi dig om detta så snart som möjligt och ger dig möjlighet att bekräfta din beställning till rätt pris eller att avbryta beställningen. Om du avbryter din beställning och du redan har betalat för varorna får du full återbetalning.
Eventuella specialerbjudanden är giltiga så länge lagret räcker.


Priser

Du kan välja om du vill visa priser i EUR, USD eller SEK.
Du kan också välja att visa priserna med eller utan moms i webbutiken.

Kunder inom EU-länder måste betala moms.
För kunder utanför EU kommer moms inte att debiteras eftersom det här är export. Var medveten om att du ansvarar för att betala skatt och moms om det debiteras i ditt land.
Priset ändras i kassan när du väljer ditt land. Inom EU tilkommer moms. Utanför EU dras det av.


Momsfri försäljning för företag inom EU

Företagskunder i EU med ett giltigt EU-momsnummer debiteras inte moms. Efter registrering av momsnummer i kassan och val av land inom EU (förutom Sverige) så blir du inte fakturerad någon moms..


Fraktkostnad

Fraktkostnader baseras på produktens totala vikt och vilken fraktmetod som väljs.
Exakt fraktkostnad presenteras vid kassan när du väljer fraktmetod och ditt land.


Leverans

Du kan välja FedEx International Priority utanför Sverige. För kunder i Ryssland använder vi Rekomenderat brev. För mer information angående leveranstider, se www.fedex.com Inom Sverige använder vi oss av Postnord skicka lätt samt brevförsändelse. Skicka lätt är en spårbar tjänst, brevförsändelse går ej att spåra.

Du kommer att ta emot ett epostmedelande från oss  med paketets spårningsnummer så snart vi har skickat din beställning.

Vi tillhandahåller transportförsäkring och medför risk för skador och förlorade varor tills den når dig.


Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om bland annat:

  • En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen, till exempel abonnemang.
  • En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal
  • En förseglad ljud- eller bildupptagning (t.ex. DVD-film) eller ett förseglat datorprogram/spel (inkl. konsolspel) och förseglingen har brutits.

Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan är i väsentligen oförändrat skick.

Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med kundtjänst innan du skickar tillbaka varor.

Vid åberopande av ångerrätt:

  • Meddela Bondtechs kundtjänst inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt.
  • Returnera varan, i produktkartongen med det avsedda inneremballaget snarast efter att du meddelat oss om att avtalet frånträds.
  • Bifoga kontouppgifter för återbetalning. Återbetalning sker inom 30 dagar från det att varan mottagits av oss

Garanti / Reklamation

Du har alltid 1 års garanti på samtliga produkter från oss.

Observera att detta inte gäller för vad som anses som normal förslitning.
Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden om produkten ej skadats av handhavandefel.

När det gäller t ex handhavandefel eller felinställd produkt debiterar våra serviceverkstäder dig undersökningskostnaden. Detta gäller även i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten utan skriftligt godkännande från Bondtech AB.

Vid eventuell tvist följer Bondtech ARN:s rekommendationer.

Som privatperson omfattas du även av Konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt under 3 år. För övrigt gäller svensk konsumentlag.
Läs mer på Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se

Åberopar kunden garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och därför inte täcks av garantin står kunden för eventuell reparationskostnad. Vår auktoriserade personal kommer i första hand avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått oss. Kunden står för fraktkostnader om denne åberopar garantin.
Vid godkänd reklamation återbetalas eventuella kostnader på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker så snart ett ärende avslutats.

Handlar du som företagskund så har du 6 månaders garanti men ingen reklamationsrätt.

Är din vara skadad eller felaktig måste du reklamera varan inom 10 dagar. Beskriv felet noggrant och uppge beställning och fakturanummer. Vid reklamation skall du kontakta vår kundtjänst via e-post info@bondtech.se för erhållande av RMA (returnummer).
Vi återkommer sedan till dig med information om hur ärendet skall hanteras.

 


Betalningar

Kreditkort

Bondtech hanterar säkra kortbetalningar i samarbete med Paypal. Du kan betala med din VISA, Matercard eller American Express.

Du behöver inte ha ett PayPal-konto för att betala med VISA, Matercard eller American Express.

Kortbetalning är en säker betalningsmetod för dig som kund. Försäljningsbolaget kommer aldrig att ha kunskap om ditt kort eller kontoinformation. Denna information överförs säkert till en krypterad länk från dig via Paypal till din bank.

Ditt kort debiteras när vi får din beställning.

Om du returnerar en vara krediteras den tillbaka till ditt bank- eller kreditkorts konto.

PayPal

Om du har ett PayPal-konto kan du logga in och betala med det också.


Fel vid leverans

Om något är fel med din leverans som om du har fått fel eller en skadad produkt, vänligen kontakta vår kundservice direkt. Felet måste rapporteras inom en rimlig tidsram till oss.


Transportskador

Synlig skada på varorna ska rapporteras direkt till transportföretaget i allmänhet FedEx vid mottagande av paketet. Dolda skadestånd från transport måste rapporteras så fort de upptäcks.


Ej levererbara paket

Om artiklar returneras till oss eftersom vårt fraktföretag inte kan leverera på grund av antingen felaktig eller otillräcklig adressinformation eller ge upp efter flera leveransförsök kommer vi antingen

  • Skicka vidare till en ny adress. Ytterligare avgifter förfaller (frakt / retur frakt gäller)
  • Delvis återbetalad mindre inträffad kostnad (frakt, retur frakt och hanteringsavgift)

Sekretess vid hantering av personlig information

När du beställer eller registrerar som kund lagrar vi din personliga information. Genom att göra detta accepterar du att vi lagrar informationen vi behöver för att slutföra hanteringen av din beställning och ge dig den bästa servicen du förväntar oss.

Vi förbehåller oss rätten att kommunicera med dig om marknadsföringssyfte i vårt nyhetsbrev om du har kommit överens om detta under registrering. Om du inte vill ta emot mer från oss kan du alltid avregistrera.

Bondtech lämnar inte någon personlig information till någon tredje part. Enligt GDPR om hantering av personuppgifter kan du få ett utdrag av all information vi har lagrat om dig och om det inte är relevant kan du be oss att radera informationen. Om du vill ha utdraget, vänligen kontakta vår kundservice på order@bondtech.se.


Vi sparar följande information om våra kunder:

Förnamn, Efternamn, Företag / Organisation, E-post, personnummer / företagsnamn nr, momsnummer, adress, postnummer, ort, land, telefonnr.


Följande information sparas med en order:

IP-adress, e-post, personligt id / Företagsnamn, adress, företag, förnamn, efternamn, adress, postnummer, ort, land, telefonnummer


Cookies

Bondtech använder cookies för att ge en bekväm shoppingupplevelse. Cookies används av flera orsaker, och bland annat kan vi hantera innehållet i din kundvagn och information som krävs när du loggar in. Vi använder även cookies för att mäta och optimera vår marknadsföring. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kan du inte använda butiken. Om så är fallet kan du enkelt ändra den här inställningen.


Force majeure

En part ska inte vara ansvarig för eventuella misslyckanden eller förseningar i utförandet av detta avtal under den period som ett sådant misslyckande eller förseningen beror på orsaker som inte är rimliga kontroller, inklusive men inte begränsat till gudar, krig, strejker eller arbetskonflikter , embargon, regeringens order eller någon annan force majeure händelse.


Kontaktinformation

Bondtech AB
Repslagarevägen 3 J
331 53 VÄRNAMO
SVERIGE

info@bondtech.se
Org.nr: 556995-5643
Moms / moms nr: SE556995564301

 

Google Translate »